Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Edukace za asistence psa u dětí předškolního věku
PUMPROVÁ, Jana
Canisterapie má široké uplatnění a je využívaná v sociálních, zdravotnických a vzdělávacích odvětvích. Můžeme s jistotou říci, že pojem canisterapie je široké veřejnosti znám, představy o konkrétnějším přístupu AAI jsou však bohužel zkreslené. Cíl bakalářské práce se zaměřuje na způsoby aplikace metody AAE u dětí předškolního věku a jaký efekt má přítomnost psa při výchově a vzdělávání dětí v mateřské škole. V rámci výzkumných metod byly použity metody kvalitativního výzkumu, konkrétně zúčastněné pozorování, polostrukturovaný rozhovor, sekundární analýzu dat a fotodokumentaci. Výsledky práce potvrzují, že canisterapie, konkrétně metoda AAE, je v praxi velmi hojně využívána, ale nedochází k její správné identifikaci. Ze stran předškolních zařízení je o canisterapii velký zájem, bohužel pouze o jednorázový program, který je zpestřením edukačního procesu, ač využití v oblasti terapeutické má obrovské možnosti. Z praxe vyplývá velký deficit v informovanosti pedagogického personálu. Na základě výsledků výzkumného šetření byl navržen metodický postup jednorázové a pravidelné canisterapie se zaměřením na metodu AAE a zároveň sestaven informační leták, určený konkrétně pro pedagogy mateřských škol
Zooterapie jako aktivizační činnost v domovech pro seniory
GAJARSKÁ, Kateřina
Práce se zabývá tím, jaký vliv má zooterapie na potřeby seniorů v domovech pro seniory. Teoretická část charakterizuje pojmy stáří a stárnutí, věnuje se také periodizaci stáří. Dále popisuje lidské potřeby. Hlavní část práce je věnována tématice zooterapie. V této části jsou definovány její hlavní formy využívané v domovech pro seniory - canisterapie, felinoterapie a ornitoterapie.
Využití canisterapie při práci s kolektivem dětí v mateřské škole
HOSENSEIDLOVÁ, Barbora
V bakalářské práci se zaměřuji na podporu vztahů ve skupině dětí mateřské školy a odbourávání strachu ze zvířete prostřednictvím canisterapie. Cílem práce je vytvořit metodický soubor směřující k naplnění stanovených cílů při práci s kolektivem. Dílčím cílem bakalářské práce je praktická realizace vytvořených celků a jejich následná reflexe. K naplnění záměru byla použita kvalitativní strategie. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část popisuje způsob předškolního vzdělávání, adaptaci dítěte na mateřskou školu a vymezuje pojem canisterapie. V praktické části jsou rozepsány jednotlivé celky s následnou reflexí. Výstupem bakalářské práce je metodický soubor obsahující šest celků, které mohou posloužit terapeutům při přímé pedagogické práci s dětmi předškolního věku.
Canisterapie v domově seniorů
PETRÁKOVÁ, Vendula
Canisterapie je aktivita, při které dochází k pozitivnímu vlivu psa na člověka. Jde o poměrně novou formu aktivizace v domovech pro seniory, která těmto lidem přináší mnoho zážitků vedoucích ke zpestření jejich dnů. Tato bakalářská práce je zaměřena na canisterapii v domově seniorů. Cílem práce bylo zhodnotit přínos canisterapie jako metody v domově seniorů. Práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. V teoretické části popisuji pojem zooterapie. Dále je charakterizována canisterapie, její formy, metody, cíl canisterapeutických zkoušek, kontraindikace canisterapie, a také je představen průběh canisterapie u seniorů. Teoretická část dále obsahuje informace týkající se polohování. V poslední části se nachází aktivizace seniorů, jež je nedílnou součástí práce se seniory v pobytových zařízeních. Praktická část byla zpracována kvalitativním výzkumem. Pro získání dat byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru složeného z 9 otázek. Výzkumný soubor tvořilo 6 komunikačních partnerů ze dvou domovů pro seniory, kteří se pravidelně zúčastňovali canisterapie alespoň po dobu jednoho roku. Získaná data byla vyhodnocena metodou otevřeného kódování s následnou kategorizací. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že canisterapie je přínosnou metodou ve všech oblastech klientova života, do níž jsem zařadila oblast fyzickou, sociální a emocionální. Největší vliv má na emocionální složku klientovy osobnosti. Věřím, že by tato práce mohla posloužit jako informační materiál pro budoucí sociální pracovníky nebo budoucím canisterapeutům, kteří by se chtěli touto formou terapie zabývat.
Využití metod animoterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením.
ERHARTOVÁ, Nicola
Bakalářská práce se zabývá tematikou Využití metod animoterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením. V práci popisuji animoterapie a jejich průběh při péči o děti s tělesným, mentálním a kombinovaným postižením. V první části bakalářské práce se zabývám vymezením pojmu animoterapie, dále na definicích samostatných druhů animoterapie, jako je například canisterapie, hipoterapie, felinoterapie, apiterapie, ornitoterapie, delfinoterapie, caviaterapie, lamaterapie, terapie za pomoci malých zvířat, terapie za pomoci hospodářských zvířat a terapie za pomoci exotických zvířat. Dále se v první části věnuji vymezením jednotlivých zdravotních postižení. Druhá část bakalářské práce zahrnuje kvalitativní výzkum, ve kterém byly získány informace pomocí rozhovorů s canisterapeuty. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké existují možnosti při využití zvolených terapií v rámci koordinované péče ve vybraných odborných zařízeních.
Využití canisterapie u žáků s kombinovaným postižením ve školách a školských zařízeních
RUČKAYOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce je popsat v teoretické rovině přínosy realizace canisterapie ve školách a školských zařízeních, pro žáky s kombinovaným postižením v Českých Budějovicích a okolí z pohledu pedagogických pracovníků. Dílčím cílem bakalářské práce je zmapovat, která organizace je nejčastěji volena pro výkon canisterapie. Dále jaké bylo prvotní seznámení pedagogů s touto metodou.
Využití canisterapie při práci s třídním kolektivem na prvním stupni základní školy
VOJÍKOVÁ, Gabriela
V bakalářské práci se zaměřuji na tvorbu a podporu nově vznikajícího třídního kolektivu v první třídě základní školy skrze canisterapii. Cílem práce je vytvořit edukační jednotky zaměřené na rozvoj a podporu žádoucích interakcí v třídním kolektivu. Dílčím cílem bakalářské práce je následná realizace navržených edukačních jednotek a jejich evaluace. Pro naplnění cílů je použita kvalitativní strategie. Práce je rozdělena na dvě části, první část je teoretická, popisuje vzdělávání na základní škole, definuje třídní klima a pojem canisterapie. Druhou částí je část praktická, která obsahuje edukační jednotky a následnou evaluaci. Výstupy kvalifikační práce mohou využít pedagogové na základních školách v přímé pedagogické praxi nebo dobrovolníci s terapeutickým psem při docházení do dětských kolektivů.
Příprava a využití vodicích a asistenčních psů
REŠLOVÁ, Dominika
Práce se zabývá přípravou a výcvikem vodicích a asistenčních psů. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů tykající se terapie pomocí práce se zvířaty, dále jsou zde charakterizovány jednotlivé skupiny pomocných psů, jejich historie, výběr vhodného psa, výcvik, jejich závěrečná zkouška a předání klientovi. Praktická část obsahuje druh výzkumu, výběr metodiky, způsob získávání dat, účastníky výzkumu a způsob jeho organizace. Dále se tato část zaměřuje na rozhovory s osobami, které pracují s vodicími a asistenčními psy a na osoby, které využívají pomoc jejich pomoc. Pro tuto práci jsem zvolila kvalitativní výzkum, který bude proveden metodou rozhovoru.
Využití canisterapie v SeneCura SeniorCentru Písek
ZEMANOVÁ, Tereza
Práce se zabývá využitím canisterapie v seniorském domě SeneCura Písek. Teoretická část charakterizuje, co je canisterapie, jaké jsou její formy, metody, techniky a efekty a kde je možné canisterapii využívat. Dále popisuje seniora jeho potřeby a typy sociálních služeb, které může využívat, konkrétně se pak zaměřuje na SeneCura SeniorCentrum Písek. Praktická část se zabývá otázkou, jaký vliv má využívání canisterapie v rezidentní formě na klienty a jak celý proces vnímají senioři i zaměstnanci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.